vrijdag 27 september 2013

Met de klas de boer op

We bezochten een echte boerderij. Warande in Woumen. Eerst met de bus naar daar! Voor Mathis en Nils was dit de eerste keer dat ze mee gingen met de bus!
De boerin stond ons al op te wachten. We kregen een rondleiding op de boerderij. Wat was die tractor groot. De boerin gaf ons een uitleg over de stieren en de kalfjes, maar toen kwam daar de poes. Die genoot van onze aandacht!
We zagen welk fruit er geteeld werd op de boerderij en mochten eens voelen hoe zwaar een witte kool wel is. Dat was allemaal heel leuk en leerzaam, maar toen ... kwamen we op een plaats waar allemaal lekkere aardbeien groeiden. We mochten daar zomaar doorlopen, plukken en smullen. HEERLIJK!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten